Wildlife, Horses, Oxyn, South Africans and me.. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Noortje Peeters - WaarBenJij.nu Wildlife, Horses, Oxyn, South Africans and me.. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Noortje Peeters - WaarBenJij.nu

Wildlife, Horses, Oxyn, South Africans and me..

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

02 September 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hey Guy’s,
How is it going up there?
Life is good down here at South Africa … Country and Western lifestyle … at Schotia Private Game Reserve.

Live here is all about;
*Game Reserve; a Wildlife and Nature environment, which is absolutely magnificent…

The Bean Family run a tourist business on low profile (low cost’s) and high sightings of wildlife during the early morning or late afternoorn game drive’s. You will enjoy your time in an open vehicle where you feel one with nature and the animals around you.. This all in a full day adventure includes; breakfast, lunch and dinner at a open air Lapa. (Xsosa voor open keuken, lees restaurant midden in het park) And for the ones who want to stay overnight there are beautiful natural lodges in the middle of the reserve..

* Farming as it was in the old days.. Cowboy’s, Oxyn, Horses..

Next to the Game Reserve, the Bean Family is putting up another tourist business for tourist who are interested in the White South African History, the way the white people lived there lives on a farm a 100 years ago.. Lets say.. the Dutch who discovered South Africa and started life here.. ;-)

Nou.. en ik kan jullie wel vertellen… het park is werkelijk prachtig!! Ingericht met vele Antilopen soorten, Zebra’s, Giraffe, Leeuwen, Gnoe’s, struisvogels, Guinea Foals en nog veel meer geeft het de toeristen een ervaring om nooit te vergeten..

Heel anders als waar ik tot nu toe geweest ben. Hier draait het ten eerste om een mooie Game Reserve voor de toeristen en om ze een hier prachtige wildlife ervaring te bieden met een lekker South African ontbijt, lunch en diner.. niet te “posh”.. we like to keep it simple..!
Voor mij dus een ideale manier om op het einde van mijn trip ook te kunnen zien en ervaren hoe dat er aan toe gaat. Meer toeristisch werk en minder echt conservation werk. Minder onderzoek en controle maar meer bediening en het park met al het ‘leven’ in een goede conditie te houden.

Wat compleet nieuw is voor mij, is het nieuwe gedeelte wat ze opzetten.. Hiervoor zijn ze in een deel van het park (waar antilopen leven, maar geen leeuwen ;-)) in bush gedeeltes kampementen aan het bouwen. Verder zijn ze Oxyn (os) aan het trainen om voor de wagen te lopen (in een 10 span) en hebben ze een stuk of 14 paarden die door een echte Cowboy getraind worden om door paardenliefhebbers gereden te kunnen worden. In de homestead zijn al lodges voor de gasten, waar vroeger de paarden stallen waren en is de koe melk stal al omgebouwd tot heuse saloon.

Met al deze werkzaamheden heb ik de afgelopen 2 weken hier en daar en dit keer op het “ Zuid Afrikaanse gemakkie” mee geholpen.
Werkzaamheden als hekken controleren op door Warthogs gegraven gaten, opruimen in het park, assisteren bij het trainen van de oxyn, helpen met leer bewerken.. helpen met het bereiden van ontbijt, lunch, diner, boodschappen doen..
(vele saaie werkzaamheden en dus idd niet zo enerverend als eerdere jobs..) maar ook.. Dagelijks in het park zijn, dagelijks de vele dieren zien, genieten van de natuur en 2 x mee met een gamedrive naar Addo Elephant park waar veele Olifanten zijn, en genieten van de luxe van een eigen kamer met warme douche en zelfs voor de koude nachten een electrische deken.. (Zaaaaaaalig…)
Dusss. Veel luxe die ik eerder niet had en eigenlijk ook niet gemist heb maar nu best wel aardig lekker is..;-)

En dan de Zuid Afrikanen.. een volk apart .. dat moet ik zeggen..
Het taaltje..
De Cowboy’s..
De Cowgirls..
The life.. the way they live it..

A whole different world.. Where I would like to tell you lot’s about when I get home..

Home..
Thuis..

Jep.. mensen time has come..
Vandaag 2 september vlieg ik om 13.30u naar JOH-BURG en vandaar vertrek ik naar Frankfurt waar ik 3 september om 05.30u zal landen als alles volgens plan verloopt..
Iedereen is welkom om me dan in Frankfurt te komen bezoeken … niet te vroeg toch..;-)..??!!

Ik heb genoten van 3 geweldige maanden Afrika “ as volunteer in Wildlife research, Wildlife conservation and Wildlife management. De nodige veranderingen hebben gezorgd voor nieuwe ervaringen die allen onbeschrijfelijk zijn.
My dream has ”again” come true..
To putt more effort is the way of getting things you really want!

Ik heb een poging gewaagd om het voor jullie op papier te zetten, maar de verhalen die ik allemaal nog heb vertel ik liever mondeling…. ik zal waarschijnlijk niet kunnen stoppen als ik eenmaal begonnen ben met vertelle..;-)

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes, heerlijk om hier aan de Zuid kant van de aardbol te lezen..!!

Tot snel.. liefs Noortje

Ps 1:
Als ik thuis ben zal ik nog een paar foto’s op de site zetten.. voor de rest kunnen jullie naar Den Olieberg in Meerssen komen.. ik laat ze graaag zien!
Ps2:
Neem ook een kijkje op de site van Tanja en Tim; www.tnttracks.com Hier kun je hun verhalen volgen en samen met hun heb ik 2 dagen in Schotia gespendeerd waar leuke foto’s en filmpjes uit zijn gekomen.. misschien zijn deze al te bewonderen op hun site..;-)


  • 02 September 2008 - 07:18

    Jacqueline:

    Ha Noortje,

    Wens je een goede en veilige thuisreis. See you later!

    Groetjes Jack

  • 02 September 2008 - 07:42

    Nina:

    Ha maedje,

    fijn desse zo genote hubs, ich iig auch van dien verhaole! Gooje vlucht truuk en toet in Mestreech! ;)

    Leefs, Nien

  • 02 September 2008 - 08:04

    Wiel:

    Hoi Noortje
    As se dit leus, besse toch al thoes dink ich en hubs se ein gooi vlucht achter de rug
    Toet in 't Zuide

  • 02 September 2008 - 10:08

    Joris:

    Hoi Noortje,

    Weer heel wat anders. Ik denk dat bijna niemand zo'n fijne "vakantie" heeft beleefd als jij nu hebt beleefd. Ik wens jou een voorspoedige reis.

    Tot woensdag Joris

  • 02 September 2008 - 12:38

    Helen Weigle:

    Hoi Noorje,

    Een goede thuisreis! Ik ben benieuwd naar je stories.

    Liefs,
    Helen

  • 02 September 2008 - 16:37

    Annemiek:

    Ha Meidje

    Welkom truk op Limburgse bodum. Ich hoop det Dik noe neet een hutje in de haof mot maken omdet ze in dien bed neet meer kins sjlape.

    Groetjes Annemiek

  • 02 September 2008 - 16:38

    Joke En Wim:

    alweer een lang verhaal het begin he ik maar over geslagen omdat mijn engels niet zo goed is maar wij komen graag de verhalen even horen voor wij afreizen naar frankrijk. ja jou vakantie zit er bijna op maar de onze gaat pas beginnen. met dik afgesproken dat wij vrijdag zullen afreizen naar limburg enzaterdag weer naar frankrijk. trekje warme trui maar aan de temperatuur zal zeker tegen vallen goeie reis en tot vrijdag uiteraard als je ons kan en wil ontvangen voor een nachtje. anders zien wij je pas weer met het wekend van wim. lijkt mij erg lang duren. we bellen

  • 02 September 2008 - 21:37

    Ron Van Der A:

    Beste Noortje,

    Als je dit leest ben je alweer thuis, heerlijk om alle verhalen te lezen. Zelf ben ik alweer twee weken thuis. Bel snel om een afspraak te maken en verhalen uit te wisselen.

    Groeten Ron

  • 03 September 2008 - 06:27

    Denise:

    Alweer onderweg naar huis dus..

    Welkom thuis dan!

    xx Denise

  • 04 September 2008 - 17:36

    Tanja En Tim:

    Waar blijven al die mooie foto's?
    We vinden den olieberg zo ver weg... :-(

    Hoe was dat nou om na 3 maanden weer lekker frietje met kroket te eten?

    Ons is baie jaloers!!.. hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Noortje

Actief sinds 23 April 2008
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 26665

Voorgaande reizen:

27 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

terug naar Afrika.. maar nu samen met DIK !!

02 Juni 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: