Duiken was geweldig.. morgen Kruger ... - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Noortje Peeters - WaarBenJij.nu Duiken was geweldig.. morgen Kruger ... - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Noortje Peeters - WaarBenJij.nu

Duiken was geweldig.. morgen Kruger ...

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

18 Augustus 2010 | Zuid-Afrika, Nelspruit

Daaaaag,

Oke.. we did it..

Duiken in Mozambique!
Is hardstikke mooi en een heerlijke ervaring om weer te kunnen doen.
We kunnen nu wel vaststellen dat we ook wel heel erg verwende duikders zijn.. Ik geloof dat we alleen gedoken hebben op de top 10 duikplaatsen ter wereld..

Great barrier reef
Maleisie, perhentian islands..
en Tofo beach Mozambique..

Eerst een opfris cursus. Wat theori doornemen, vragen beantwoorden en een duik in het zwembad..

Nou.. ik kreeg al meteen de bibbers.. en durfde uiteindelijk niet alle testjes te doen.

Maar geen zorgen.. duiken mogen we evengoed.

Samen hebben we 2 duiken gedaan van ongeveer 15 meter diep.
Daarna was er de optie om een adventure deep dive te doen.
Jammer genoeg was Dik die dag ziek van het eten van vorige avond en kon hij niet gaan. Wel eerst samen weer gestudeerd.. (en dat op vakantie) over alle ziektes die je kan oplopen van duiken als je je niet aan de regels houdt..;-)...
Ik ben.. heel dapper.. (ik was echt super nerveus) wel gegaan.. en heb 30 meter diep gedoken in een pracktig rif waar ook de kans was om de grote Manta roggen (denk aan 7 meter in doorsnee) te zien. Jammer genoeg waren deze er niet. Maar mooi was het toch.

En zodoende hebben we een week in Inhambane TOFO beach gezeten en ons helemaal gefocussed op duiken, chillen en leuke souvenirtjes kopen!

.. en dagelijks in de chapa's..

en proberen geld te pinnen in 20.000 mtc's.. om het duiken te betalen... aangezien creditcard en pin automaten niet werken etc etc.. zit je dus uren in de bus.. om vervolgens een heel gedoe te hebben bij de bank voordat je je geld krijgt.. en je dan in je eentje terug in de chapa's met heel veel geld.. omdat Dik ziek is van het eten..
een verhaaltje om te vertellen als we thuis zijn..

Nu, na 2 dagen reizen zijn we terug in Zuid Afrika en in Nelspruit beland. Hier hebben we onze laatste tripje geboekt voor dat we weer richting huis gaan..

4 dagen blyde canyon, kruger en terug naar Johannesburg..

Morgen vertrekken we en we slapen dus de komende nachten in tenten in Kruger.. waar we de Hyena;s weer horen huilen en de leeuwen horen brullen en de vogels horen fluiten..!

Dus van Marine wildlife naar Land wildlife, wat wil je nog meer!

Hopelijk komen we ook de Afrikaanse Wilde hond tegen!


Voor nu tot volgende week, maandag komen we laat in de middag aan in Dusseldorf!

Groetjes Dik en Noortje



  • 18 Augustus 2010 - 16:04

    Noortje Peeters:

    overigens.. Om het nog mooier te maken..

    hebben we ook een ocean safari gedaan. Gesnorkeld met Walesharks en in de verte de geweldige humpbackwales gezien!

  • 18 Augustus 2010 - 16:35

    Lobke:

    "zucht" ...
    Een deepdive ... how cool!!! Werd je er niet dronken van??

    Klinkt wel allemaal als heul gave dingen zeg!
    Geniet nog van Krugerpark en ik zal de komende dagen veel aan onze oude avonturen terugdenk op vertrouwd Lowlands ;))

    Tot horens volgende week!!

    XXXX

    Ps. Ik ben de 29e in Horn voor brunch dus dan hopelijk meeten???

  • 18 Augustus 2010 - 16:55

    Maud:

    Hee meis,
    Lekker genieten daar lees ik, goedzo!!
    Knuffel voor Dik, wat sneu voor 'm.
    Nog een paar mooie dagen daar, maar dat komt wel goed geloof ik,
    xx en liefs!

  • 18 Augustus 2010 - 17:08

    Hanneke:

    Gaaf weer om ales te horen en te lezen.
    Als je terug bent snel een keer foto avondje plannen. Wil alles horen en zien
    Weet jij nog hoe de winkel heet waar jij geslaagd ben voor bruiloft van je broer
    Ga als ik me beter voel(ongelukje gehad) zaterdag even met Cindy voor bruiloft van zus shoppen

    Tot snel
    groetjes Hanneke

  • 18 Augustus 2010 - 19:20

    Tanja:

    Oh Krugerpark is geweldig!! en zeker als je met je tentje pal naast het hek ligt :) Voor mij waren dat slapeloze nachten van het leeuwengebrul, maar na jullie Mkhaya experience zullen jullie niet wakker schrikken van een beetje leeuwengebrul. Geniet van het mooie park en de braai! Ik wens jullie veel wild dogs, cheetahs, leopards, giraffes, hyeanas, black rhino's, elephants, lions, buffalos en baboons toe!

  • 18 Augustus 2010 - 19:33

    Ron Van Der A:

    Geweldige verhalen daar uit het zuiden. Ik ben blij dat ik ook wat heb om naar uit te kijken ( namelijk eind oktober naar het wilde honden project) anders zou ik gek worden van jaloezie van al die mooie verhalen.

    Trouwens je kan jouw Afrika gevoel nog wat verlengen want 5 september hebben we weer een stand in GAIA en als je het leuk vindt dan doe ik graag weer een beroep op je als topverkoopster en uitstekende vertegenwoordigster van ons project.

    Geniet met volle teugen en ik hoop dat Dik snel weer beter is voor de lattste week in SA

    Groeten

    Ron

  • 18 Augustus 2010 - 20:07

    Mirjam:

    Ha Noortje, leuk om te lezen dat jullie het reisvirus nog steeds te pakken hebben! Op deze manier blijf ik toch af en toe nog een beetje op de hoogte ;-) groetjes Mirjam

  • 19 Augustus 2010 - 07:04

    Joris:

    Hoi Noortje en Dik,

    Zo te horen een echt goede vakantie om nooit meer te vergeten. Ik hoop dat Dik snel beter is geworden en verder kon genieten van de vakantie (en niet meer van het eten van die avond).

    Wij zullen jullie opwachten op maandag en dan kan Finn zijn 3 nieuwe tandjes laten zien.

    Groetjes,

    Joris

  • 19 Augustus 2010 - 08:30

    Tessie:

    wauw.. klinkt zo geweldig. Ben echt jaloers!!

  • 22 Augustus 2010 - 18:00

    Pierre Buurman:

    Ik ben wel een beetje jaloers,wat een ervaring jammer voor Dik dat hij ziek was.Maar hij kan ook oefene in de geul wel oppassen met duiken.
    Groetjes van ons alle,we kijken uit naar jullie thuis komst.
    groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Actief sinds 23 April 2008
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 26656

Voorgaande reizen:

27 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

terug naar Afrika.. maar nu samen met DIK !!

02 Juni 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: