Schotia Private Game reserve .. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Noortje Peeters - WaarBenJij.nu Schotia Private Game reserve .. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Noortje Peeters - WaarBenJij.nu

Schotia Private Game reserve ..

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

15 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Haai daar ben ik weer!

Met wat "up to date" info gezien mijn vorige berichtje in het geheel niet meer klopt.. )-:

Uiteindelijk bleek afgelopen zondag dat de 'Buffalo Monitor job' in Hluhluwe NP jammer genoeg niet door kon gaan... De dierenarts waar ik dit mee zou regelen was nog altijd weg op een ' emergency call' (lees; het redden van een Neushoorn die in een stropers val terecht was gekomen en nu met ijzerdraad om zijn kop door het park rent..)en kon wel een week weg blijven.. Om daar op te wachten zonder 100% zeker te zijn..
Ik had al 4 dagen gewacht, en dat is meeer dan genoeg..!!
Ik heb kennis mogen maken met de Afrikanen.. ze beloven je wat.. en doen echt hun best.. maar weten eigenlijk niet of ze hun belofte waar kunnen maken..)-;.. nee dus.
Verder kreeg ik wel te horen dat ik maar naar SA moest verhuizen want ze hebben een enorm te kort aan dierenarts assistenten.. tjaa.. moet ik dat dan ook geloven.. kweenie.. hihi

Maar goed.. diezelfde zondag heb ik mijn biezen gepakt, ben met een stelletje uit Basque-land (Spanje.. maar dat mag ik niet zeggen..hihi) mee gelift in hun auto naar Durban. Leuke mensen die me veel over ' hun land' vertelde met alle tradities..

Durban is een grote stad, en de op 1 na gevaarlijkste in SA (op Joh-Burg na). Dit houdt in dat je als toerist zonder bagage (lees backpack en camera) wel de stad in kan overdag.. maar op moet passen.. en dat je 's avonds zowiezo niet de straat op kan..
Verder leek het me een vieze stad met veel arme subburbs en een erg groot contrast met het ' rijke' centrum. Dat is overigens toch al mijn indruk van SA.. het contrast tussen arm en rijk is erg groot.. De vele tribes met hun tradities zijn erg interessant en de natuur is geweldig!!

Maandag ben ik meteen door gereisd naar Port Elizabeth. Een ritje in de Baz-bus (echt Backpacking vervoer..) van 15 uur, ongeveer 1000 km ten zuiden van St Lucia..
De Baz-bus gebruikt een Hop on - hop off systeem en stopt dus overal.. ik heb vele 'bb'ers in zien stappen en vele uit zien stappen..en een geweldige kustlijn gezien met echt MEGA golven.. jammer genoeg stapte ik niet uit.. maar met reden..;

Vanaf dinsdag ochtend ben ik nu in PE en ....
tis gebeurt..
na 8 emails naar game reserves..
tis 100% zeker..
vanaf morgen..
Start mijn laatste volunteer job..
in
Schotia Private Game Reserve:
http://www.schotia.com/
Ik had diverse private game reserves gemaild en van hun kreeg ik een positieve reactie.. GAAF HE...! Ik had dit ondertussen echt niet meer verwacht en mezelf ingesteld op reizen..
Gisteren had ik een 'sollicitatie gesprek' met Justin, de Hoofd ranger van het park en ik ben door de keuring gekomen.. en aangenomen..!!

Voor de komende 2 weken ga ik dus meewerken met alle voorkomende werkzaamheden in het park.
En dit tegen kost in inwoning!!
Echt een super deal en ik ben erg blij hiermee. :-)
Wat ook leuk is, is dat Tanja (oud collega) en Tim hier wonen en studeren. Ik ben op de uni geweest waar ik een fantastische rondleiding heb gehad tot op het dak.. Tanja heeft me e.a. uitgelegd over haar Jakhals onderzoek. Hiervoor heeft ze o.a een lade vol met zakjes waarin jakhals poepjes zitten..;-)Deze zijn gewassen, gedroogd en microscopisch onderzocht..!
Ook heb ik hun ontzettend schattige 'garden cottage' (huisje) mogen bewonderen. Het leukste vond ik nog wel het aquarium. De visjes, kreeftjes, zee anemonen, zeesterren etc hebben ze allemaal zelf bij elkaar gevist en zo een super leuk zee-aquarium gemaakt. Puur natuur..hihi

Morgen Brengen Tanja en Tim me naar naar Schotia, waar we een prive.. game drive krijgen.. Dit hebben we mooi kunnen regelen tijdens mijn ' sollicitatie gesprek '
Vanavond hebben we een Africaanse " braai" (bbq) in het hostel waar ik verblijf samen met vrienden van Tanja en Tim..

Nou.... is het niet geweldig..;-):-)
Ondanks dat het reizen me ondertussen ook wel begon aan te spreken en ik vele mooie dingen heb gezien die je overal kan doen ben ik erg blij met dit ' baantje' Het reizen in Africa komt wel een andere keer..
Ik kan wel zeggen dat ik vanaf nu - africa addicted - ben duss..
Het is m'n eerste reis hier naar toe maar zeker niet de laatste..
De volgende x ga ik samen met Dik!

Dan voor iedereen veeele groetjes en tot over 3 weken, want dan ben ik als het goed is alweer thuis..
men.. de tijd vliegt.. 3 maanden zijn al bijna om!

En wat voor maanden.. een fantastische ervaring die ik altijd bij me zal dragen..

Liefs Noortje

  • 15 Augustus 2008 - 10:52

    Noortje:

    Voor degene die meer willen weten over de avonturen en belevenissen van Tanja en Tim kijk op:

    tnttracks.com

    Ze zijn allebei druk bezig met hun studie, Zoologie en Botanie.. Welke behooorlijk pittig is..

    Groetjes Noortje

  • 15 Augustus 2008 - 10:55

    Joris:

    Ha Noortje,

    Ik ben blij dat je nog iets hebt gevonden voor de laatste 2 weken. Het zal het aftellen ook wel makkelijker maken. De foto's op de site (www.schotia.com) zijn veel belovend, weer heel iets anders. Veel succes en ik ben blij als je weer terug bent...hihi...((~:

    Groetjes,

    Joris

  • 15 Augustus 2008 - 11:26

    Monique:

    Ha Noortje

    Gaaf dat je nog een job hebt kunnen vinden voor de laatste weekjes! Ik heb genoten van je avonturen de afgelopen maanden, je schrijft zo vol passie! Ik ben benieuwd naar dit avontuur en kijk daarom al uit naar je volgende mail. Geniet nog van deze laatste weekjes en kom veilig weer terug.

    Liefs, Monique

  • 15 Augustus 2008 - 11:52

    Loes:

    wat een avontuur!
    idd, erg leuk om te lezen..
    geniet nog maar van je weekjes, ze zijn zo om!

    liefs Loes

  • 15 Augustus 2008 - 19:11

    Ruud:

    Ha die noortje,
    Het ziet er allemaal heel erg indrukwekkend uit daar in afrika. Geniet van de laatste weken. groetjes Sylvia en Ruud. En natuurlijk ook van de kids.

  • 15 Augustus 2008 - 22:26

    Nina:

    Heej Noortje!

    Wat fijn voor je dat je toch nog een nieuwe vrijwilligers job gevonden hebt! Geniet nog maar goed van je laatste weekjes en tot ziens in Mestreech ;)

    xx Nien

  • 16 Augustus 2008 - 06:42

    Anita:

    Hoi Noortje,

    god wat vliegt de tijd zeg, je komt al weer bijna naar huis, wel hartstikke leuk voor je dat je voor die laatste weken nog een volunteer job hebt gevonden en zo weer van alles kunt beleven en leren.
    Je verhalen hier vind ik prachtig om te lezen en de fotoos zijn geweldig.
    Nog een hele fijne tijd die laatste periode en tot ziens in Horn!

    grtz Anita

  • 16 Augustus 2008 - 06:44

    Anita:

    Hoi Noortje,

    god wat vliegt de tijd zeg, je komt al weer bijna naar huis, wel hartstikke leuk voor je dat je voor die laatste weken nog een volunteer job hebt gevonden en zo weer van alles kunt beleven en leren.
    Je verhalen hier vind ik prachtig om te lezen en de fotoos zijn geweldig.
    Nog een hele fijne tijd die laatste periode en tot ziens in Horn!

    grtz Anita

  • 17 Augustus 2008 - 10:51

    Annemie En Louis,:

    Hallo Noortje,
    Buiten achter de laptop even jouw berichten lezen, wat wederom een ervaringen en wat organisatie om weer op een onderzoeksplek terecht te kome. Ik hoop dat je strakks nog aan het "gewone"werk toekomt na al die ervaringen.
    Pas wel nog een beetje op daar in s.a. en waag je 's-avonds niet op straat en laat je maar goed verzorgen voor de laatse weken.
    Groetjes
    Annemie en louis.

  • 17 Augustus 2008 - 13:27

    Tanja:

    Lieve Noortje,

    Wat heb je een ontzettend mooi reservaat uitgezocht om je laatste weken door te brengen, ik ben jaloers!!
    Heel erg bedankt voor de gezellige week dat je in Port Elizabeth was. Erg fijn om onze mooie bushlife ervaringen te delen en dat in het Limburgs!!

    Vrienden en familie van Noortje: ik kan jullie verzekeren Noortje zit momenteel in het paradijs. Papa van Noortje: de kok zal ervoor zorgen dat Noortje goed eet. Gisteren was dat een stoofpot van warthog en springbok.
    Dik: Begin maar vast met sparen, bij elke ervaring zegt ze: 'oh, dit moet Dik ook zien!' Noortje heeft al een mooie planning van jullie reis samen naar Zuid Afrika!

    Ik heb de mooiste foto's van ons bezoek aan Schotia op onze site gezet: www.tnttracks.com
    Veel kijkplezier!

    Liefs Tanja

  • 18 Augustus 2008 - 14:06

    Herman:

    He Noortje je hebt het prima naar Je zin,goed om te lezen in je spannende verhalen.maak van je baantje wel een vakatie baantje, het moet wel leuk bkijven.
    Veel groetjes oet Heytse.
    daaaaaag.

  • 18 Augustus 2008 - 16:37

    Joke:

    wij zien nu je mail omdat het afgelopen weekend eindelijk weer eens beter weer was om te zeilen. hebben weer een nacht op een prachtige plek op de kleine poel voor anker gelegen. fijn dat je nog even mag meewerken ben benieuwd wat die kost en inwoning voor verbljf zijn. (hard bed eten??????) hoor het graag geniet nog even want zoals je al schrijft het is nu snel voorbij
    groet joke en wim

  • 18 Augustus 2008 - 17:29

    Wim :

    Ha lieve Limburgse globetrotter,
    Het einde van je droomreis is al weer in zicht, maar eerst nog een paar weken genieten. Je hebt op een geweldige manier invulling kunnen geven aan je sabatical en ons er van mee laten genieten. Dat was allemaal zo inspirerend dat Joke en ik ook besloten tot een mini-safari in een bekend NP. We logeerden in een lodge vlakbij. We hebben prachtige foto's van Joke tussen de olifanten, de gnoes en de giraffen, haar lievelingsdieren. Omdat het begon te hozen en onweren sloeg de hele kudde op hol en moesten ook wij een veilig heenkomen zoeken.Gelukkig renden zij de andere kant op. Uren hebben we door de bush bush gedwaald. Helaas lieten de katachtigen zich niet zien, zeker een hekel aan regen. Later kreeg ik, ongelooflijk maar waar, nog de kans op een impala te zitten. Die heb ik uiteraard met beide handen aangegreoen. Een geweldige ervaring! We kunnen nu, denk ik, als geen ander invoelen wat jij allemaal beleeft. Ik heb ook nog mijn diensten aangeboden als volontier, maar daar hadden ze weinig vertrouwen in. Jammer want nu moesten wij betalen voor kost en inwoning. Nou Noortje, ik wens je nog een paar geweldige weken. Als je terug bent kunnen we onze ervaringen uitwisselen en elkaars foto's bewonderen. Ik zie daar naar uit. Lekker weer een paar dagen Limburg.
    Liefs/Wim

  • 21 Augustus 2008 - 12:48

    Jo Habets:

    hallo noortje,
    wat een leuke verhalen allemaal. super dat je nog de laatste weken aan de slag kan. nog veel plezier en alvast een goede terugreis.
    groet, jo.

  • 22 September 2008 - 18:57

    Pierre Buurman:

    Noortje ik heb jou fotos bekeken,prachtig.Ik kan me indenken dat je wel een beetje heimwee hebt naar afrika.Maar je moet maar denken hier is het ook mooi.Tot hores,hoi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Noortje

Actief sinds 23 April 2008
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 26647

Voorgaande reizen:

27 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

terug naar Afrika.. maar nu samen met DIK !!

02 Juni 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: