90% kans... weer een nieuwe volunteer job..!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Noortje Peeters - WaarBenJij.nu 90% kans... weer een nieuwe volunteer job..!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Noortje Peeters - WaarBenJij.nu

90% kans... weer een nieuwe volunteer job..!!

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

08 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Haaai Familie, vriendjes, vriendinnetjes, collega's enz..

Groot nieuws..:-) waar ik jullie nu ff van op de hoogte wil stellen..

Tis nog nie helemaal zeker..
kheb morgen een afspraak..
met een dierenarts..
en de manager van Kwazulu Natal Nature Conservation..

ivm ...;-) ;-)

een nieuwe vrijwilligers job totdat ik terug kom!

En wel in Hluhluwe-imfolozi NP.. naar horen van andere het mooiste NP van Southern Africa.. mooier dan Kruger volgens vele..

Wat ik precies ga doen weet ik nog niet.. maar als ik het goed begrijp heeft het iig met monitoren (observeren) van Buffels te maken.
Mag dat nu net het gevaarlijkste dier van het Afrikaanse Wildlife zijn..;-)

Hoe komt dit..
nou.. woensdag met ik samen met een Nederlands stel naar St Lucia gereist. Ze hadden een auto gehuurd voor hun vakantie en ik mocht mee rijden.. lekker goedkoop..
Aangekomen in Bibs backpackers in St Lucia wilde ik weten of je hier meerdaagse hikes kan doen.
Aangezien ik de nodige km in de benen heb leek me dat wel wat..
Dus ik naar het KZN office toe.. bleken ze "on strike" te zijn (Veel mensen waren in staking in Zuid Afrika..)
Maar het mooie is dat de manager naar buiten kwam om te kijken waar ik voor kwam..
Nou ik wat kletsen.. kwamen we op vrijwilligers werk.. en ik zei dat ik dat zo geweldig vond.. en goh.. dat doe ik liever dan hiken..
wat blijkt ..
in Hluhluwe (spreek je uit als sjlusjluwe) hebben ze regelmatig vrijwilligers..

Nou ik spring een gat in de lucht.. bijna..;-).. Hij wat telefoontjes plegen en daarna zegt hij dat ik binnen 24 uur wat hoor..
Mooi.. 24 uur later niets gehoord.. Dus ik terug naar het kantoor..
Meneer de Manager was daar en hij ging meteen bellen.. (druk baasje..hihi) Nou.. vanochtend om 9.00 u had ik een afspraak met een dierenarts..
ikke daar naar toe..
was ie er niet.. Hij moest namelijk een Neushoorn in nood redden.. Dat begrijp ik.. is veel belangrijker..
hihi
Dus.. nu heb ik morgen om 10.00 u een afspraak.... en dan.. ga ik er vanuit dat e.a zo geregeld is.. Zo lijkt het althans.. want de Manager van KZN doet daar niet zo moeilijk over..


Hluhluwe.. heeft..: Neushoorns (zwarte en witte) Afrikaanse Wilde Honden.. Gaaf he!! Zimbabwe en Swaziland in een park.. (voor mij althans..hihi.
Dan ook: Olifanten, Leeuwen, Buffels, Antilope, luipaarden, en nog veel meer hoefdieren, vogels.. enz enz enz enz enz

Als jullie op de site niets meer van mij horen dan kun je er vanuit gaan dat het door is gegaan en dat ik mijn laatste 3 weken weer helemaal in to bushlife ben!!

En dat komt mooi uit want ik had al geen zin in reizen..
kmiste het bushlife van Mkhaya..


Nou.. Verder.. staan er nog wat leuke foto's van Mkhaya op de site om een indruk te geven.. jammer genoeg zag ik zelf net dat de zwarte neushoorn er niet bij staat.. die komt dan de volgende keer..



St Lucia is trouwens ook ff genieten.. een goede afleiding dmv veeeeeel backpackers.. winkeltjes en gezelligheid en de Indische Oceaan.. veel Nijlpaarden, die 's avonds gewoon door de straten lopen..
Criminaliteit is hier nog niet zo hoog dus je kunt zelfs 's avonds op straat.. terwijl dat in een groot deel van SA absoluut niet kan.. Ze bestelen je waar je bij staat..

Heel veel groetjes van Noortje
en tot over een week of 3 a 4 in Nederland..


  • 08 Augustus 2008 - 18:11

    Petra:

    Hee Noortje,

    Wat gaaaaaaf dat je alweer iets hebt gevonden! Ik ga heel hard duimen dat het 'zo geregeld' is ;-))
    Heel veel plezier de laatste paar weken!

    Groetjes Petra

  • 08 Augustus 2008 - 18:21

    Jeroen Z.:

    Goed nieuws! Als 't buffelen doorgaat, heb je ver boven je verwachtingen vrijwilligerswerk kunnen doen. Mooi zo!
    Maar BIBS BACKpackers ... toch wel een nette tent hoop ik? :)

    Groetjes!
    Jeroen

  • 09 Augustus 2008 - 10:27

    Gerdy Van Der Graaf:

    Bedankt voor de prachtige foto's van Mkhaya Noortje!! Heel veel plezier nog en ik hoop dat je dat jobje krijgt d.m.v. die dierenarts!
    succes,
    Gerdy

  • 09 Augustus 2008 - 15:22

    Joke:

    wat een prachtige foto's en al weer misschien een mooie plek die je misschien gaat krijgen bij die dierenarts en wat zie je er goed uit lekker kleurtje en je wasmachiene kan de deur zeker wel uit?????? geniet er nog even van en ik ben benieuwd naar je verhalen
    kus joke en wim

  • 10 Augustus 2008 - 18:14

    Mario:

    Hi Noortje, zoea aaf en toe laes ich 's un verhäölke van dich. Fijn te huere desse 't dao nao diene zin höbs en det alles goot geit. Pas goot op dichzellef en kom sjtrak weer alik toes! Mario

  • 11 Augustus 2008 - 08:38

    Denise:

    Hee Noortje!

    Ik had nog niets van me laten horen maar ik lees wel al je verhalen hoor! En het klinkt zeker goed, ik hoop voor je dat het door is gegaan. Geniet nog even van je laatste periode daar!

    Liefs en dikke knuffel van Denise

  • 11 Augustus 2008 - 10:49

    Denise:

    Hier gaat alles goed trouwens. Ik heb nu lekker twee weken vakantie alleen jammer dat het weer niet zo goed is.. :-( Maar goed, het is heerlijk om twee weken niet te hoeven werken! xx

  • 12 Augustus 2008 - 09:36

    DImfy:

    Ik hoop voor je dat alles doorgaat, en gezien het feit dat dit je laatste berichtje is in de afgelopen week, ga ik daar wel vanuit!
    GEniet van je laatste fantastische ervaring, en tot heel snel.

    Liefs Dimfy

  • 12 Augustus 2008 - 13:20

    NOORTJE:

    Voor degene die actief al mijn berichtjes lezen op mijn site:

    Ik heb nog geen vrijwilligers werk.. en zit nu in Port Elizabeth bij Tanja..

    Groetjes Noortje

  • 12 Augustus 2008 - 13:24

    Noortje:

    Overigens wel in een backpackers.. vlak aan het strand..
    tja beach life..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Noortje

Actief sinds 23 April 2008
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 26670

Voorgaande reizen:

27 Juli 2010 - 23 Augustus 2010

terug naar Afrika.. maar nu samen met DIK !!

02 Juni 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: